نوشیدنی‌ رژیمی برای بیماران دیابتی و رژیم‌ لاغری

نوشیدنی‌های رژیمی مناسب برای مبتلایان به دیابت و رژیم‌های لاغری

در این مقاله به معرفی چند نوشیدنی‌ رژیمی مناسب برای بیماران دیابتی و کسانی که از رژیم‌ لاغری خاصی پیروی می‌کنند، می‌پردازیم. 
اگر مبتلا به دیابت هستید یا نوع رژیم غذایی‌تان برایتان اهمیت دارد، بدون شک آب مناسب‌ترین نوشیدنی است. کالری، شکر و کربوهیدرات ندارد و همیشه در دسترس است. اما اگر به دنبال نوشیدنی خوشمزه‌تری باشید، گزینه‌های زیادی وجود دارد؛ برخی از این نوشیدنی‌های وسوسه انگیز، به ظاهر سالم به نظر می‌رسند ولی برای شما مناسب نیستند، اما می‌توانید نسخه‌های خانگی ساده مشابه آنها را تهیه کنید که می‌توانند در رژیم غذایی شما قرار بگیرند و در ضمن برایتان دلچسب و لذت‌بخش باشند.

طرز تهیه چند نوشیدنی رژیمی سالم

در اینجا طریقه آماده‌سازی تعدادی از نوشیدنی‌های مناسب برای بیماران دیابتی و رژیم لاغری را ببینید. این نوشیدنی‌ها را به راحتی می‌توانید در خانه تهیه و نوش جان کنید.

شیر کاکائو

گرچه این نوشیدنی ممکن است شما را به یاد ناهارخوری مدرسه بیندازد، اما به دلیل کلسیم فراوان، نوشیدنی مناسبی برای بزرگسالان نیز است. شیر کاکائوی کم چرب می‌تواند یک نوشیدنی مناسب برای بعد از فعالیت بدنی باشد. ولی متاسفانه شیر کاکائوهای فروشگاهی قند زیادی دارند.
می توانید تهیه شیرکاکائو را در خانه امتحان کنید، به این ترتیب که یک فنجان شیرکم چرب، سه قاشق چایخوری پودر کاکائو و یک قاشق چایخوری (دو ساشه یک گرمی) شیرین کننده بدون کالری استویا را با هم مخلوط کرده و نوش جان کنید.
این نوشیدنی در مقایسه با شیر کاکائوی خریداری شده از فروشگاه کالری خیلی کمتری دارد.

چای شیرین

یک فنجان چای شیرین مقدار زیادی کربوهیدرات دارد که برای شما مناسب نیست، به خصوص وقتی که انتخاب‌های دیگری مانند ایس تی (ICE Tea) بدون قند که عاری از کربوهیدرات هستند، دارید.
خودتان هم می‌توانید به راحتی در منزل یک چای خوشمزه تهیه کنید؛ به این ترتیب که چای را همراه با میوه خرد شده مورد علاقه‌تان مثل سیب، به و زرشک دم کنید و با یک نوع شیرین‌کننده بدون کالری مثل استویا شیرین نمایید، یک لیوان از این چای را می‌توانید سرد یا گرم نوش جان کنید و لذت ببرید.

آب پرتقال

آب پرتقال طعم خوبی دارد ، اما با وجود ۲۶ گرم کربوهیدرات درهر فنجان، نوشیدنی مناسبی برای افراد دیابتی نیست به جای آن، بهتر است یک پرتقال کامل بخورید. فیبر موجود در پرتقال اشتهای شما را کمتر می‌کند. ولی اگر واقعاً هوس نوشیدن آب پرتقال دارید، یک نوشیدنی میوه ای با طعم پرتقال کم کالری حاوی ویتامین C را امتحان کنید.

چای ماسالا

چای ماسالا شیرین، تند، معطر و خوش طعم است. تقریبا همه افراد طعم آن را دوست دارند. این چای حاوی ۳۳ گرم کربوهیدرات است. اما شما به راحتی می توانید کالری آن را کمتر کنید؛ یک یا دو کیسه چای را در یک فنجان شیر بادام  یا شیر سویا بدون شکر دم کنید و مقداری دارچین و فلفل سیاه و سایر ادویه‌های مورد علاقه خود را اضافه کنید تا عطر و طعم مناسبی پیدا کند، سپس با کمی شیرین‌کننده بدون کالری استویا آن را شیرین کنید. می‌توانید این نوشیدنی رژیمی حاوی استویا را از فروشگاه‌ اینترنتی اهدادارو خریداری کنید. نوش جان!

لیموناد

هیچ نوشیدنی در فصل تابستان به اندازه لیموناد دلچسب و گوارا نیست. اما این نوشیدنی محبوب که در رستوران‌ها هم سرو می‌شود، قند زیادی دارد. بهترین راه تهیه لیموناد در خانه است. آب، لیموی تازه و شیرین‌کننده طبیعی بدون کالری استویا را با یخ مخلوط کنید و یک نوشابه رژیمی با طراوت و واقعاً بدون کالری میل بفرمایید.

شکلات داغ

نسخه‌های فروشگاهی این نوشیدنی سبک با شکر تهیه می‌شود. یک شکلات داغ متوسط که با شیر کم چرب تهیه شده است کالری زیادی دارد ولی شما می‌توانید یک لیوان نوشیدنی رژیمی از این طعم مورد علاقه خود درست کنید که کالری آن کمتر از نصف شکلات داغ فروشگاهی است.
برای تهیه شکلات داغ در منزل یک فنجان شیر کم چرب را با دو عدد شکلات تلخ، یک قاشق چایخوری وانیل و کمی دارچین مخلوط کنید. در یک قابلمه حرارت دهید سپس در صورت تمایل با کمی شیرین‌کننده بدون کالری استویا آن را شیرین کنید و از این نوشیدنی کم کالری لذت ببرید.

آب سیب

هنگامی که هوا سرد است و برگ‌ها در حال تغییر رنگ هستند، یک فنجان نوشیدنی گرم و معطر حال آدم را خوب می‌کند. اما در هر وعده آب سیب ساده ۲۶ گرم کربوهیدرات وجود دارد. بجای آن میتوانید از دمنوش مخلوط سیب و دارچین یا دمنوش مخلوط زرشک با سیب استفاده کنید.

نوشیدنی‌های انرژی زا

این نوشیدنی‌ها مقدار زیادی کافئین دارند، که برایتان مناسب نیست، زیرا کافئین می‌تواند فشار خون و ضربان قلب شما را بالا ببرد. ولی اگر در هر حال مایلید از این نوشیدنی استفاده کنید، نوشیدنی عاری از قند را انتخاب کنید ولی مراقب باشید کل کافئین مصرفیتان در طول روز بیش از ۴۰۰ میلی‌گرم نشود.

اسموتی میوه‌ای

اسموتی میوه‌ای به نظر می‌رسد یک انتخاب سالم است، اما نمونه‌های موجود در بازار و فروشگاه اغلب حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات و شکر هستند. می‌توانید یک اسموتی توت خانگی تهیه کنید ، آب زغال اخته، توت فرنگی و موز را با مقداری یخ مخلوط کرده و میل کنید. کالری این نوشیدنی کمتر از نصف اسموتی‌های فروشگاهی است و یا دمنوش مخلوط زرشک یا دمنوش مخلوط سیب را دم کنید و پس از آن با یخ مخلوط کنید و نوش جان نمایید.

نوشیدنی رژیمی زنجبیل

با افزودن یک قاشق مرباخوری زنجبیل ریز به یک لیوان آب معدنی گازدار می‌توانید از یک نوشیدنی خوش طعم عاری از شکر یا کربوهیدرات لذت ببرید. در صورت تمایل می‌توانید کمی شیرین‌کننده جایگزین قند بدون کالری به آن اضافه کنید.

کاپوچینو

شکلات و قهوه یک ترکیب فوق العاده خوشمزه است. طعم تلخ و شیرین کاپوچینو، آن را به یک نوشیدنی محبوب تبدیل کرده است. اما کاپوچینو کالری زیادی دارد، بنابراین انتخاب خوبی برای شما نیست.

در عوض می توانید یک قاشق غذا خوری پودر کاکائو و دو قاشق غذاخوری شیر کم چرب را در یک فنجان قهوه دم کرده و مخلوط کنید، سپس کمی از شیرین‌کننده بدون کالری مورد علاقه خود را به آن اضافه کرده و نوش جان کنید. کالری این نوشیدنی کمتر ازکاپوچینوی فروشگاهی است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید استویا به اینجا مراجه فرمایید.

این مقاله برگرفته از ترجمه این مقاله است.

کاری از تیم رسانه اهدا دارو؛ 

برای دیدن لیست محصولات سلامتی شرکت اهدا دارو کلیک کنید.

اهدا دارو، اهدای سلامتی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از کوکی‌ها استفاده می‌کند تا تجربه مرور بهتری را به شما ارائه دهد. با مرور این وب سایت ، با استفاده ما از کوکی‌ها موافقت می‌کنید.