چای سبز و زیبایی پوست

طرز تهیه ماسک صورت با چای سبز

چای سبز یکی از معروف‌ترین و سالم‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است. اکثر ما این چای را با اثرات آن در کاهش وزن و چربی‌سوزی می‌شناسیم، اما آیا از اثر چای سبز بر زیبایی پوست نیز آگاهید؟  آیا می‌دانید چای سبز تأثیر بسزایی در شادابی و زیبایی پوست دارد؟
برای اینکه پوستی صاف و زیبا داشته باشید، می‌توانید با استفاده از پودر چای سبز یا کیسه‌های مصرف شده دمنوش چای سبز یک ماسک برای پوست خود تهیه کنید.

طرز تهیه ماسک صورت با چای سبز

برای تهیه ماسک، پس از صرف چای سبز، کیسه‌های آن را دور نریزید. محتویات کیسه را داخل ظرفی بریزید و یک قاشق چایخوری بزرگ عسل خالص و مقداری آرد برنج به آن اضافه کنید و بخوبی بهم بزنید تا به صورت خمیر در بیاید. اکنون ماسک شما آماده است.

نحوه استفاده از ماسک چای سبز

خمیر  را به آرامی روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید. ماساژ را ادامه دهید تا سلول‌های مرده از پوست جدا شود. اطراف دهان و بینی و جاهایی که جای جوش یا زخم است را محکمتر بمالید و بعد از پنج دقیقه بشویید.
در انتها پس از لایه برداری، کرم مرطوب کننده به پوست‌تان بزنید زیرا در این حالت پوست مواد را بهتر جذب می‌کند.

می‌توانید با استفاده از پودر چای سبز یا کیسه‌های مصرف شده دمنوش چای سبز یک ماسک برای پوست خود تهیه کنید.

اثرات ماسک چای سبز

ماسک چای سبز به جرم‌گیری، پاک‌سازی و لایه‌برداری پوست کمک می‌کند. منافذ پوست را باز کرده، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. جای زخم‌ها را محو کرده و پوست شما را روشن‌تر می‌کند. در نتیجه موجب تازگی و طراوت پوست می‌گردد. این ماسک علایم آکنه و جوش صورت را نیز بهبود می‌بخشد.

 

نکته:

  • عسل با آبرسانی به پوست موجب شادابی و طراوت پوست می‌شود.
  • آرد برنج علاوه بر اینکه خمیر نرمی ایجاد می‌کند به روشن‌تر شدن پوست و محو شدن جای زخم‌ها نیز کمک می‌کند.
  • اگر عسل یا ارد برنج ندارید می‌توانید از چای سبز به تنهایی استفاده کنید.
کلام آخر

در پایان ذکر مجدد این نکته لازم است که چای سبز حاوی ترکیباتی است که برای سلامتی بدن فواید زیادی دارند. بنابراین توصیه می‌کنیم چای سبز را در نوشیدنی‌های روزانه خود بگنجانبد و از خواص آن در کمک به درمان بیماری‌ها و کاهش وزن بهره ببرید. علاوه بر این، برای اینکه همزمان از اثرات خیره کننده آن روی پوست خود نیز بهره مند شوید، کیسه‌های دمنوش مصرف شده را دور نریزید و از آن برای تهیه ماسک صورت استفاده کنید.

کاری از تیم رسانه اهدا دارو؛ 

 

برای دیدن لیست محصولات سلامتی شرکت اهدا دارو کلیک کنید.

اهدا دارو، اهدای سلامتی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از کوکی‌ها استفاده می‌کند تا تجربه مرور بهتری را به شما ارائه دهد. با مرور این وب سایت ، با استفاده ما از کوکی‌ها موافقت می‌کنید.