تناسب اندام با دمنوش

دمنوش ها و تناسب اندام

در این مقاله قصد ارائه‌ و معرفی هیچ‌گونه رژیم سفت و سختی برای پرهیز و یا خودداری از مصرف هر گونه ماده غذایی را نداریم، بلکه با چند دمنوش‌ گیاهی آشنا خواهیم شد. چند نمونه از آنها برای افرادی که خواهان افزایش وزن هستند، مفید است. چند نوع دمنوش هم به کسانی که فکر می‌کنند، نمی‌توانند با پرهیز و مدیریت مقدار مواد غذایی دریافتی خود به لاغری و تناسب اندام‌ دست پیدا کنند، معرفی می‌کنیم.
به طور قطع، همه‌ی ما به طور روزمره به بدن خود و این‌که چه طور به نظر می‌رسیم، فکر می‌‌کنیم.  هر بار که نوبت وعده‌ی غذایی دیگری‌ می‌رسد، خواسته و یا ناخواسته به میزان غذایی که می‌خوریم و هم‌چنین تاثیرات آن بر بدن خود می‌اندیشیم.

اگر بخواهیم به این موضوع بی‌توجهی نشان دهیم، عواقب آن دیرتر یا زودتر، دامن ما را خواهد گرفت. به طور مثال، در هنگام صرف شام، اگر در خوردن غذا افراط کنیم، علاوه بر این‌که به هنگام خواب، عوارض پرخوری ما را به دردسر می‌اندازد، در طولانی مدت نیز باعث چاقی و مشکلات حاصل از آن نیز می‌شود.

تناسب اندام

تناسب اندام از آن دست عبارات و اصطلاحاتی‌ست که برای بسیاری از ما، بدل به یک ایده‌آل دست‌نیافتنی شده است. هستند افراد بسیاری که دیگر از طنینی که این عبارت در ذهن‌شان ایجاد می‌کند، بیزارند. دلیل آن هم این است که فکر می‌کنند، تمام راه‌های ممکن را رفته‌اند و دیگر کاری نیست که بتوانند برای دست یافتن به آن انجام بدهند.

بیایید به «تناسب اندام» نه به آن معنایی که در ذهن خود ساخته‌ایم، بلکه به تعریف کلی و دقیق‌تر آن بار دیگر نگاهی بیندازیم:

«تناسب اندام» و یا «فیتنس»، مجموعه‌ای از ویژگی‌های جسمانی‌ست که هر فرد برای انجام فعالیت‌های فیزیکی، به بهترین و راحت‌ترین شکل ممکن به آن نیاز دارد.

طبق این تعریف، بسیاری از ما فاقد تناسب اندام لازم خواهیم بود، و این به هبچ روی نبایست به نا امیدی ما و یا سرخوردگی‌مان بی‌انجامد. بلکه ما می‌پذیریم که چه هستیم و برای رسیدن به وضعیت ایده‌آل، ایجاد انگیزه می‌کنیم.

  

گیاه بابونه

 ۱- دمنوش و تناسب اندام با افزایش وزن

گیاه بابونه

از گذشته‌های بسیار دور خواص گیاه بابونه و تاثیرات شگفت آن در طب سنتی و حتی میان مردم عام، شناخته شده بوده است. این گیاه معطر که طبعی گرم و خشک دارد، علاوه بر خواص اشتها آور، برای کاهش استرس و هم‌چنین خواص آرام بخش بسیار مورد توجه است.

دمنوش بابونه

برای تهیه دمنوش یابونه، یک قاشق مرباخوری از گیاه خشک بابونه را در یک قوری حاوی آب‌جوش که ترجیحا بهتر است جنس آن سرامیکی باشد، بریزید و آن‌را به طور غیر مستقیم روی شعله قرار دهید. می‌توانید برای این کار از شعله پخش‌کن استفاده نمایید. آن‌را همانند چای، دم کنید و هر روز بنوشید.

دمنوش گیاه میخک

گیاه میخک با خواص فراوان خود در انواع مختلف مشکلات و بیماری‌های بدن کاربرد دارد. هم‌چنین از گیاه میخک و عطر خوش آن در تهیه‌ی انواع ادویه‌جات نیز استفاده می‌گردد. از خواص اشتها آور میخک، از دیرباز برای افزایش وزن استفاده می‌شود. برای تهیه‌ی دم‌نوش و یا چای میخک، می‌توانید مقدار ۱۰ گرم از گیاه میخک را به یک لیتر آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید که به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد و سپس میل نمایید.

دمنوش میخک

 ۲- دمنوش و تناسب اندام باکاهش وزن

دمنوش چای سبز

خواص چای سبز و تاثیر شگفتی که بر کاهش وزن افراد دارد، امروزه بر هیج کسی پوشیده نیست. مطالعات روی چای سبز، نشان می‌دهد که در ترکیبات این گباه، سه ماده‌ی «کافئین»، «کاتچین» و «تیامین» وجود دارد که هر کدام به طور جداگانه و هم‌چنین در ترکیب با هم، تاثیرات فوق العاده‌ای بر قسمت‌های مختلف بدن دارند. به طور مثال، «کاتچین» از جمله عناصر و ترکیبات مهم موجود در چای سبز است که در چای سباه وجود ندارد. این ماده به کاهش جذب چربی توسط روده‌ها کمک می‌کند.

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل

 از مهم‌ترین خواص مفید زنجبیل، کمک به بهبود فرآیند هضم غذاست. هم‌چنین زنجبیل موجود در این دم‌نوش، به آن طعم و عطر خاصی می‌بخشد و اثرات طبع سرد چای سبز را خنثی می‌سازد.

برای تهیه‌ی این دم‌نوش، نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل و هم‌چنین یک قاشق چای‌خوری چای سبز را داخل صافی قرار دهید، سپس یک لیوان آب جوش را درون لیوان بریزید و صافی را درون لیوان بگذارید. پس از گذشت ۳ تا ۴ دقیقه صافی را خارج کنید و دم‌نوش را میل نمائید.

(برای شیرین کردن این دم‌نوش بهتر است از یک قاشق عسل یا استویا استفاده نمایید.  ترجیحا روزی یک فنجان از این دم‌نوش را با معده‌ی خالی میل نمایید).  

دمنوش چای اولانگ

 دمنوش چای اولانگ

«اولانگ» هم‌چون چای سبز و چای سفید از گیاه چای به دست می‌آید. در زبان چینی «اولانگ» به معنای اژدهای سیاه می‌باشد. این چای هم‌چون چای سبز، دارای ترکیبات «کاتچین» است. که برای افزایش متابولیسم و هم‌چنین روند چربی‌سوزی بدن بسیار مفید می‌‌باشد.

برای تهیه دم‌نوش و یا چای اولانگ، یک قاشق چای‌خوری چای اولانگ را به قوری حاوی آب با دمای ۷۰ تا ۸۰ درجه‌ی سانتیگراد اضافه نمایید. سپس اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه دم بکشد و میل نمایید.

کلام آخر

آن‌چه که در مورد اثر بخشی دم‌نوش‌های لاغری و تناسب اندام به طور خاص و سایر دم‌نوش‌ها به طور عام، نقش کلیدی ایفا می‌کند و رعایت آن ضرورت دارد، مقوله‌ی «مداومت» و یا به تعبیری «پیوستگی»‌ست.

به بیان ساده‌تر، فرد تا هنگامی که در استفاده و مصرف مرتب و پیگیر دم‌نوش ممارست به خرج ندهد، در صورتی که دم‌نوش مورد بطور موقت اثرگذار باشد، این تاثیر گذرا خواهد بود. از طرفی مصرف بیش از حد هر ماده‌ی خوراکی می‌تواند عوارضی را ایجاد کند. بهترین توصیه، تعادل و تنوع در مصرف دمنوش‌ها و دیگر نوشیدنی‌های سلامتی است.

کاری از تیم رسانه اهدا دارو؛ 

 

برای دیدن لیست محصولات سلامتی شرکت اهدا دارو کلیک کنید.

اهدا دارو، اهدای سلامتی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از کوکی‌ها استفاده می‌کند تا تجربه مرور بهتری را به شما ارائه دهد. با مرور این وب سایت ، با استفاده ما از کوکی‌ها موافقت می‌کنید.