آیا کودکان می‌توانند از شیرین کننده‌های طبیعی مانند استویا استفاده کنند؟

آیا کودکان می‌توانند از شیرین کننده‌های طبیعی مانند استویا استفاده کنند؟

دراین مقاله می خوانیم که آیا شیرین کننده طبیعی برای کودکان مفید است یا مضر ؟ در سراسر جهان از والدین گرفته تا سیاستگذاران، در مورد موضوع مصرف بیش از حد شکر افزوده در کودکان بحث می‌کنند. با این حال، والدین باید به فرزندان خود غذاها و نوشیدنی‌های شیرین را به اندازه معقولی بدهند. مصرف بیش از حد شیرینی و شکر افزوده باعث پوسیدگی دندان و افزایش وزن می‌شود که برای کودکان مناسب نیست.

با این حال، می‌توانید از شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند استویا استفاده کنید. والدینی که نگران سلامتی فرزندان خود هستند اغلب می‌پرسند که آیا محصولات استویا برای کودکان مناسب و بی خطر است؟ در این مقاله، در مورد ایمنی محصولات استویا برای کودکان خود صحبت خواهیم کرد.

مصرف قند در کودکان

پیرو بحث‌های در حال انجام درخصوص مصرف قند اضافه در رژیم غذایی کودکان و نوجوانان، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) گزارش جدیدی را منتشر کرده است. این گزارش، داده‌های حاصل از بررسی ملی سلامت و تغذیه (NHANES) طی سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ را خلاصه می‌کند. گزارش نشان می‌دهد که مصرف قند در میان کودکان بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ و ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است.

با این حال، حتی امروزه نیز کودکان کالری بیشتری از قند اضافه دریافت می‌کنند. به‌طور متوسط، دختران حدود ۲۸۰ کالری از قند اضافه در مقایسه با ۳۶۰ کالری دریافت می‌کنند. از سوی دیگر، دختران نوجوان ۳۱۴ کالری از قند دریافت می‌کنند و پسران نوجوان ۴۴۰ کالری از قند اضافه دریافت می‌کنند، تقریبا یک فنجان در هر روز. اگر این میزان را به درصد بیان کنیم، دختران ۱۵.۵% و پسران ۱۶.۳% از کالری روزانه خود را از قند اضافه دریافت می‌کنند.

این گزارش نشان داد بیشتر قند اضافه‌ای که کودکان مصرف می‌کنند، ناشی از غذاها و نوشیدنی‌هایی است که در خانه وجود دارند، نه مدارس و فست فودها. بنابراین، وظیفه‌ انحصاری والدین این است که نقش فعالی در رژیم غذایی فرزندان خود داشته باشند.

آیا کودکان می‌توانند از شیرین کننده‌های طبیعی مانند استویا استفاده کنند؟ شیرین کننده طبیعی برای کودکان

عصاره برگ استویا یا شیرین کننده طبیعی برای کودکان

پودر شیرین‌کننده طبیعی استویا، نه تنها کالری ندارد بلکه بر متابولیسم بدن نیز اثری نمی‌گذارد و از دندان‌های کودک شما نیز محافظت می‌کند. از آنجایی که عصاره برگ‌های استویا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ برابر شیرین‌تر از شکر است، طعم پودر استویا به اندازه‌ای شیرین و مناسب است که علاوه بر راضی نگه داشتن کودک شما، از دندان‌هایشان نیز محافظت کند.

متخصصان و دانشمندان به‌طورکامل محافظت از مهارکننده‌های برگ استویا را بررسی کرده‌اند. برگ‌های استویا و محصولات استویا برای کودکان بی‌خطر هستند. با این حال، شما باید به تعداد محصولاتی که فرزندتان مصرف می‌کند توجه داشته باشید.

مصرف چه مقدار از استویا برای کودکان بی ضرر است؟

اگر فرزند شما موادغذایی شیرین حاوی محصولات استویا مصرف می‌کند، باید به یاد داشته باشید که افزودن استویا به غذا همیشه درست نیست. شما می‌توانید محصولات استویا را در نوشیدنی‌های گازدار، بستنی‌ها، محصولات لبنی، محصولات شیرینی‌پزی و غذاها و نوشیدنی‌های آماده پیدا کنید. غذای فرزندتان را بررسی ‌کنید و میزان استویایی را که هر روز مصرف می‌کند را زیرنظر داشته باشید.

محصولات استویا شیرین کننده طبیعی و بدون کالری هستند که تمام اعضای خانواده می‌توانند از آن استفاده ببرند. متخصصان در سراسر جهان استفاده از عصاره برگ استویای خالص را در غذاها و نوشیدنی‌ها تأیید کرده‌اند. این تأیید همچنین شامل این است که کودکان می‌توانند محصولات استویای با خلوص بالا را به‌عنوان جایگزین قند و شکر در غلات صبحانه، نوشیدنی‌های گرم و سرد و پخت‌وپز مصرف کنند.

غذاها و نوشیدنی‌های حاوی استویا به کاهش میزان کالری دریافتی کمک می‌کنند. افزودن مقدار کمی از استویا به غذا طعم آن را تغییر نمی‌دهد؛ بنابراین فرزند شما همچنان از کاسه‌های غلات و دسرهای مورد علاقه خود بدون هیچ تغییری در طعم آنها لذت خواهد برد.

آیا کودکان می‌توانند از شیرین کننده‌های طبیعی مانند استویا استفاده کنند؟
شیرین کننده طبیعی برای کودکان

استویا گیاهی با برگ شیرین طبیعی و به همراه فواید مختلف برای سلامتی است. انواع شیرین کننده‌های استویا، از جمله قرص، پودر و قطره مایع، حاوی عصاره‌های مشتق شده از برگ‌های استویا هستند. بنابراین، محصولات این گیاه هیچ اثر منفی بر سلامت کودکان شما ندارند و فقط کافی است طبق حد مجاز ذکر شده بر روی بسته بندی مصرف شوند.

در حالی که مصرف شیرین‌کننده‌های مصنوعی برای کاهش کالری قند برای کودکان مضر است، استویا به شما کمک می‌کند با این مشکل مقابله کنید. از آنجایی که محصولات برگرفته از استویا یک محصول طبیعی گیاهی است، فاقد مواد شیمیایی مصنوعی است که این امکان را می‌دهد از مصرف قندهای افزوده جلوگیری کرده و سلامت کودک خود را حفظ کنید. شما می توانید برای تهیه پودر استویا به فروشگاه اینترنتی اهدا دارو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از کوکی‌ها استفاده می‌کند تا تجربه مرور بهتری را به شما ارائه دهد. با مرور این وب سایت ، با استفاده ما از کوکی‌ها موافقت می‌کنید.