فواید استفاده از استویا برای پوست صورت‌

استویا برای پوست صورت‌

در این مقاله قصد داریم به فواید استفاده از استویا برای پوست صورت‌ بپردازیم. استویا یک گیاه بومی آمریکای جنوبی است که از برگ‌های آن به عنوان شیرین‌کننده استفاده می‌شود. این گیاه حاوی ترکیبات مختلفی است که برای سلامت پوست مفید هستند. در این مقاله به بررسی فواید استفاده از استویا برای پوست صورت می‌پردازیم.

فواید استویا برای پوست صورت

این گیاه به طور مشخص نشان داده است که فواید بسیار زیادی به عنوان روشن کننده و جوان‌سازی پوست صورت دارد. توجه داشته باشید که پیش از استفاده از هر نوع ماسک صورت، ابتدا کمی از آن را روی پوست دست و بازوی خود تست کنید و ۲۰ دقیقه منتظر بمانید. اگر هیچ حساسیتی مشاهده نشد، می‌توانید از آن ماسک روی پوست صورت استفاده کنید.

 خاصیت جوان‌سازی و شادابی پوست

داشتن پوست چروکیده به خصوص در سنین پایین می‌تواند ناامید کننده باشد. پوست چروکیده باعث می‌شود طبیعتا پیرتر از سن الانتان به‌نظر برسید. برگ‌های استویا می‌تواند به طور موثری به شما در داشتن پوستی جوان و بدون چین و چروک کمک کند. خمیر برگ‌های له شده استویا یا عصاره مایع آن را می‌توان مستقیماً روی صورت قرار داد. بعد از حدود ۱۵-۲۰ دقیقه صورت خود را کاملا بشویید و با حوله خشک کنید. از آنجایی که صورت خشک می‌شود، استفاده از مرطوب کننده بعد از آن بسیار مهم است.

استویا برای پوست صورت‌

علائم پیری را متوقف می‌کند

همانطور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین فواید استویا برای پوست این است که از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند. جدا از آن، استویا مصرف قند را نیز کاهش می‌دهد. مصرف منظم شکر اثرات نامطلوبی بر سلامت ما دارد. یکی از این مضرات بالقوه قند، افتادگی، چین و چروک و پیری زودرس پوست است.

این به دلیل گلیکاسیون شدن است که در آن شکر با اتصال به کلاژن، کلاژن را سفت و شکننده می‌کند. کلاژن به پوست ما ساختار می‌دهد و پوست ما را صاف و جوان نگه می‌دارد. مصرف استویا به جای شکر نه تنها از شکستن کلاژن جلوگیری می‌کند، بلکه سرشار از آنتی‌اکسیدان است. این موضوع استویا را به یک انتخاب عالی برای محافظت از سلول‌های ما در برابر رادیکال‌های آزاد تبدیل می‌کند.

کاهش آکنه

برگ‌های گیاه استویا دارای خواص ضدباکتریایی و ضدعفونی‌کننده هستند. التهاب در غدد چربی باعث ایجاد آکنه می‌شود. این التهاب را می‌توان با استفاده از عصاره استویا کنترل کرد. گیاه استویا نه تنها آکنه را کاهش می‌دهد بلکه از بازگشت مجدد آن جلوگیری می‌کند. همچنین متوجه تفاوت مشهودی در مشکلات پوستی مختلف مانند لک، جای زخم، بثورات و خارش خواهید شد. در میان مواد غذایی ناسالم و آلودگی هوا، فواید استویا برای پوست ما بسیار حائز اهمیت است. این یک منبع طبیعی برای مقابله با آکنه است که شما را از اثرات نامطلوب محصولات تجاری نجات می‌دهد.

با درماتیت یا اگزما مبارزه می‌کند

بیماری‌های پوستی مانند درماتیت و اگزما می‌توانند باعث ناراحتی زیادی شوند. این بیماری‌ها باعث قرمزی و خارش پوست می‌شوند. همچنین ممکن است پوسته‌هایی به دلیل ریزش پوست خشک ایجاد شود. خواص ضد باکتریایی استویا، آن را برای درمان این بیماری‌های پوستی مفید می‌سازد. برای گرفتن بهترین نتیجه، مقداری از این گیاه را به صورت موضعی روی ناحیه‌ی آسیب‌دیده بمالید. افرادی که از عفونت‌های پوستی و بیماری‌های پوستی رنج می‌برند، اغلب برای تسکین التهاب خود، به دنبال راه‌حل‌های طبیعی هستند. این خاصیت استویا برای عفونت‌های پوستی، به احتمال زیاد یکی از بهترین راه‌های تسکین این عارضه است.

ماسک برای رفع خشکی پوست‎

پوست خشک بسیار حساس است و استفاده از محصولات فروشگاهی می‌تواند منجر به بیماری‌های پوستی مختلف شود؛ زیرا این محصولات طبیعی نیستند. می‌توانید بدون مواد شیمیایی ماسک صورت درست کنید که برای پوست‌های خشک کاملاً مناسب است. شما به یک زرده تخم مرغ خام، یک قاشق غذاخوری عصاره استویا و یک قاشق غذاخوری گلیسیرین نیاز دارید. سپس باید آن‌ها را به طور کامل در یک کاسه مخلوط کنید. این خمیر را به صورت خود بمالید و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید. صورت خود را با آب ولرم بشویید و با حوله تمیز خشک کنید. این ماسک صورت را می‌توانید روزانه استفاده کنید.

استویا یک گیاه طبیعی است که دارای فواید زیادی برای پوست صورت است. این ماده می‌تواند به جوانسازی پوست، کاهش چین و چروک، بهبود خشکی پوست و محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کند. اگر به دنبال یک روش طبیعی و ایمن برای مراقبت از پوست خود هستید، استویا می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد.

برای تهیه پودر استویا می توانید به فروشگاه اینترنتی اهدا دارو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از کوکی‌ها استفاده می‌کند تا تجربه مرور بهتری را به شما ارائه دهد. با مرور این وب سایت ، با استفاده ما از کوکی‌ها موافقت می‌کنید.