تعداد افراد میتلا به دیابت در ایران

چند نفر در ایران دیابت دارند؟

به گزارش مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ایران ۱۱درصد افراد بالای ۲۵ سال دیابت دارند. این تعداد معادل ۵.۵ میلیون نفر در کشور است. به علت تغییر سبک زندگی، افزایش چاقی و اضافه وزن و تغذیه نامناسب تعداد افراد میتلا به دیابت در ایران رو به افزایش است.

آمار افراد میتلا به دیابت در جهان

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۴۶۰ میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا هستند. سالانه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.
به گزارش ایسنا، دکتر فرزاد پیرویان در دومین آکادمی کشوری اقتصاد سلامت که با محوریت سند ملی دیابت برگزار شد، گفت: هم اکنون ۸٫۸، درصد جمعبت بزرگسال دنیا به این بیماری گرفتار است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۱۴۱۹ تعداد مبتلایان به این بیماری به ۶۴۲ میلیون نفر می‌رسد

تعداد افراد میتلا به دیابت در ایران

 بیماری دیابت در ایران نیز به سرعت در حال رشد است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۱۴۱۹ بیش از ۹ میلیون ایرانی به این بیماری مبتلا خواهند بود.
به گزارش پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران، نکته قابل توجه این است که ۲۰ درصد افراد مبتلا به دیابت در این مطالعه، از بیماری خود بی اطلاع بوده اند، و این مهم لزوم افزایش آگاهی افراد در پیشگیری از دیابت و پیش دیابت و  نیز انجام تست دوره ای قند خون در افراد بالای ۴۵ سال بویژه افراد دارای عوامل خطر و همچنین اطلاع رسانی به افراد در مورد خطرات جدی دیابت را نشان می‌دهد.
نکته دیگر دارای اهمیت کنترل قند خون در افراد تحت درمان است. زیرا درصد قابل توجهی از افراد تحت درمان، به دلایل مختلف موفق به کنترل قند خون نمی شوند

هزینه درمان بیماری دیابت

متوسط هزینه بستری هر بیمار مبتلا به دیابت، در سال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. بنابراین بیماران مبتلا به دیابت هر سال هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان برای بستری به کشور هزینه تحمیل می‌کنند.

با احتساب هزینه‌های دارو و خدمات سرپایی بیماران دیابت هر سال ۳۰۰۰ میلیارد تومان هزینه به کشور تحمیل می‌کنند. با توجه به آمارهای بدبینانه این میزان تا ۱۷ هزار میلیارد تومان قابل برآورد است.
این در حالی است که به گفته‌ی دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران پایان فروردین ماه امسال نزدیک به یک میلیون و ۹۹۴ هزار و ۶۳۷ تن شکر تولید شده و به نظر می‌رسد این میزان امسال از مرز ۲ میلیون تن عبور کند.

 مصرف استویا بجای شکر

لازم است نهادهای دولتی و بهداشتی به ضرورت استفاده از جایگزینی مناسب برای شکر در صنایع و رژیم غذایی مردم توجه ویژه کنند(اینجا). عصاره گیاه استویا شیرین‌کننده‌ای طبیعی و بدون کالری است که در سیستم گوارشی بدن فاقد جذب است و از این رو برای افراد دیابتی نیز توصیه می‌شود (اینجا).
متخصصان اهدا دارو با هدف توسعه سلامت انسان چندین سال است فعالیت‌های خود را در زمینه ارائه شیرین‌کننده‌ای مناسب در راستای جایگزینی و کاهش مصرف شکر آغاز کرده اند. امروز اهدا دارو به عنوان تولید کننده و نماینده انحصاری شرکت Stevia Natura توانسته به این مهم دست پیدا کند (اینجا).

کاری از تیم رسانه اهدا دارو؛

 

برای دیدن لیست محصولات سلامتی شرکت اهدا دارو کلیک کنید.

   اهدا دارو، اهدای سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از کوکی‌ها استفاده می‌کند تا تجربه مرور بهتری را به شما ارائه دهد. با مرور این وب سایت ، با استفاده ما از کوکی‌ها موافقت می‌کنید.